top of page
חיפוש

שיקום תעסוקתי

עודכן: 20 בינו׳ 2022

שיקום תעסוקתי מספק מענה לבעלי מוגבלויות בוגרים בין הגילאים 18 ל- 67 ומטרתו לאפשר להם להשתלב בצורה מיטבית בשוק העבודה על ידי מתן שירותי שיקום תומכים ומקיפים.

שיקום תעסוקתי - ניצן אונים


מהו שיקום תעסוקתי

שיקום תעסוקתי כולל מעטפת שלמה של שירותים אשר נועדו לאנשים עם מוגבלויות או לאנשים שסובלים מפציעה או נכות קבועה או זמנית. מטרת השירות היא לסייע לאותם האנשים להשתלב במעגל התעסוקה, כאשר בין אותם שירותים ניתן למצוא הערכה והכשרה מקצועית לזיהוי יכולות, נטיות ושאיפות, שיפור מיומנויות כלליות ומיומנויות תעסוקתיות, קורסים וסדנאות, ייעוץ קריירה, התאמה למסגרת תעסוקתית, איתור מעסיקים והשמה, הכנה לראיונות, הדרכת מעסיקים והתאמת סביבת העבודה לקליטה בעבודה ועוד.


היכן ניתן לקבל עזרה בשיקום תעסוקתי?


אם אתם או היקרים לכם זכאים לשיקום תעסוקתי, עומדות לרשותכם כמה אפשרויות:

מוקדי תעסוקה

ברחבי הארץ פזורים מוקדים שונים אשר פועלים כדי לסייע לאנשים עם מוגבלויות ומפנים אותם לתוכניות שונות של שיקום מקצועי תעסוקתי. את המוקדים הללו אפשר למצוא ברשויות המקומיות, במחלקות לשירותים חברתיים, כאשר באפשרותכם להגיע למוקד התעסוקה הקרוב למקום מגוריכם. במוקדי התעסוקה תעברו ראיון עם עובדים סוציאליים לאיתור מסוגלות תעסוקתית, לאחר מכן ועדת התעסוקה תחליט יחד אתכם מהי תכנית השיקום הטובה ביותר עבורכם. בשלב הבא תינתן הפניה לספק השירות, כדי להתחיל בתכנית השיקום.

ביטוח לאומי שיקום תעסוקתי

גם מחלקת שיקום ביטוח לאומי מסייעת לאנשים עם מוגבלויות בדרכים שונות, החל בביצוע הערכה תעסוקתית, דרך לימודים אקדמיים או מקצועיים, מימון אביזרי לימוד, ועד מתן תמיכה שוטפת ועזרה בהשמה. השירות ניתן על ידי עובדים סוציאליים של מחלקת שיקום תעסוקתי ביטוח לאומי, אשר יבנו תכנית שיקום באופן אישי ויספקו ליווי לכל אורך הדרך ועד להשתלבות בשוק העבודה. בשנת 1988 מחלקת שיקום ביטוח לאומי יחד עם אגודת ניתן דאגה להקמת מכון ניצן אונים, אשר נחשב לארגון הגדול ביותר בארץ לטיפול בילדים ובוגרים עם ליקויי למידה, קשיי קשב, הסתגלות ותפקוד ואנשים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. החזון הוא לאבחן, לטפל ולקדם אותם כדי לאפשר להשתלבות בתעסוקה, תוך מתן ליווי ותמיכה. למכון יש תכנית הכשרה עם דיור ובלי, כאשר תכנית ההכשרה ללא דיור נעשית בשיתוף פעולה עם ביטוח לאומי שיקום תעסוקתי, והתכנית שכוללת דיור נעשית בשיתוף ופיקוח של מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.

למי שיקום תעסוקתי מתאים?

ניתן לפנות מחלקת שיקום ביטוח לאומי או למשרד הרווחה והביטחון החברתי כדי לבדוק זכאות.

bottom of page