top of page
חיפוש

עמותות לאנשים עם צרכים מיוחדים

עודכן: 4 בדצמ׳ 2022

עמו

במדינת ישראל פועלות עמותות שונות המסייעות לאנשים עם צרכים מיוחדים. עמותות לאנשים עם צרכים מיוחדים מספקות מגוון של שירותים כמו הכשרה תעסוקתית, תעסוקה מוגנת, תעסוקה נתמכת ואף שילוב בשוק העבודה החופשי בהתאם ליכולותיו ורצונו של האדם בעל הצרכים המיוחדים.


אגודת ניצן נחשבת לארגון המוביל בארץ לאבחון וטיפול בילדים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב, הסתגלות ותפקוד. האגודה הוקמה בשנת 1964 על-ידי הורים ומתנדבים, במטרה לאתר, לאבחן, לטפל ולקדם ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד.

בין שירותיה השונים אגודת ניצן מפעילה מסגרות שיקומיות של רצף דיור ברחבי הארץ עבור אנשים עם צרכים מיוחדים בסיוע אגף השיקום של משרד הרווחה ופרויקט שיקום תעסוקתי ייחודי במימון אגף השיקום של המוסד לביטוח לאומי.


פעילות של ניצן אונים למען אנשים עם צרכים מיוחדים


אגודת ניצן מפעילה את מכון ניצן אונים בכפר-סבא, אשר הוקם על ידה בשיתוף עם מחלקת השיקום של המוסד לביטוח לאומי ומשרד הרווחה. המכון מאפשר לבוגרים מעבר לחיים עצמאיים, תוך השתלבות בקהילה ויכולת לצאת לעבודה בשוק החופשי. בעזרת הכישורים שנרכשו בתוכנית השיקום התעסוקתי יכול האדם בעל המוגבלות להשתלב בעבודה, לשפר את מצבו הכלכלי, הערכתו העצמית ואיכות חייו.


התוכנית כוללת הכשרה עם דיור או הכשרה ללא דיור, המסייעת לאותם בוגרים בהשלמת השכלה באמצעות סדנאות מגוונות, איתור תעסוקה הולמת והקניית מיומנויות לשיפור התפקוד בחברה וקיום חיים עצמאיים ביום יום. תכנית ההכשרה לתעסוקה נעשית בשיתוף פעולה עם המחלקה לשיקום תעסוקתי בביטוח לאומי והתוכנית שכוללת דיור נעשית בשיתוף ופיקוח של מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.


בניצן אונים ניתן לקבל סיוע בתחומי הדיור, השיקום והכשרה לתעסוקה ואשר יסייע להם לשפר את איכות החיים, להעלות את הביטחון העצמי ולחזק את תחושת הערך העצמי. בזכות צוות מקצועי מסור, מצליחים אותם בוגרים המשולבים בתוכנית ההכשרה להגיע להישגים מרשימים.


ניצן אונים מפעילה מערך דיור בקהילה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים. דיור בקהילה מהווה מסגרת חוץ ביתית, המתקיימת בתוך הערים, בדירות שכורות, בהם גרים הדיירים בשלבי השיקום השונים, ומקבלים סיוע ותמיכה בתכנית שיקום אישית המותאמת לצרכיו של כל אחד מהדיירים, יכולותיו, רצונותיו ושאיפותיו.




פעילותן של עמותות לאנשים עם צרכים מיוחדים הביאה להגברת המודעת לתחום לקויות הלמידה, אבחון מוקדם, הוראה מותאמת, סיוע רגשי מעצים והערכות של המשפחה להתמודדות יעילה. אגודתניצן אונים שוקדת על מנת לקדם את מעמדם של בעלי צרכים מיוחדים במדינת ישראל וזכותם לשוויון הזדמנויות. בנוסף, אגודת ניצן פועלת למען ייצוג אנשים עם צרכים מיוחדים בפני משרדי הממשלה ויתר הרשויות.


bottom of page